مقالات
موضوعات مقالات ارائه شده توسط دکتر عبدالعظیم کریمی
مقالات علمی
ردیف | عنوان | نشریه | شماره | تاریخ | ملاحظات |
۱ | رابطه رشد نواحی مختلف مغز با رشد شناختی | اطلاعات علمی | ۲۰ و ۲۱ | ششم | اسفند ۱۳۷۰ |
۲ | نقش تعالیم مذهبی در آرامش روانی | ماهنامه تربیت | نخست | دهم | مهر ۱۳۷۳ |
۳ | میز گرد جوانان جامعه و ارزشها(۱) | ماهنامه تربیت | نخست | دهم | مهر ۱۳۷۳ |
۴ | نقش خود رهبری و خود نظم جویی در تربیت عقلانی کودک | مجموعه مقالات سمپوزیوم | ــــ | آبان ۱۳۷۰ | انتشارات تربیت |
۵ | آیا تعلیم از تربیت جداست | اطلاعات | ــــ | مرداد ۷۳ | ۳/۶/۷۳ |
۶ | ردیابی حافظه در دوران جنینی | همشهری | ـــ | تیر ماه ۷۳ | ۲۳/۴/۷۳ |
۷ | وابستگی، مانع تربیت است | اطلاعات | ۲۰۲۶۹ | مرداد ۷۳ | ۲۷/۵/۷۳ |
۸ | مراقبتهای عاطفی در نوزادان | پیک ماما | ۳۰ و ۳۱ | بهار و زمستان ۷۴ | فصلنامه |
۹ | چرا کودک شما بیاشتهاست؟ | همشهری | ۶ | ۷۳ | آذر |
۱۰ | بررسی تحول ظرفیت عملیاتی و رابطه آن با تحول قضاوت اخلاقی | فصلنامه تعلیم و تربیت | ۲۶ | ۷۰ | تابستان |
۱۱ | تحول رفتار دزدی در کودک | تربیت | دوم | ششم | آبان ۶۹ |
۱۲ | عوامل روانی بیاشتهایی در کودکان | اطلاعات علمی | ۱۴ | هفتم | آذر ۷۱ |
۱۳ | رابطه تحول اخلاقی با تحول شناختی کودکان | تربیت | تابستان | هفتم | ۷۱ |
۱۴ | رابطه تحول اخلاقی با تحول شناختی در کودکان | تربیت | اول | هشتم | مهر ۷۱ |
۱۵ | مفهوم مرگ در تردد کودکان | رشد معلم | ۹ | ۱۱ | خرداد ۷۱ |
۱۶ | تحولمفهومدروغگوییدرکودکان(باتاکیدبرجنبه روانشناختیآن) | تربیت | دهم | هشتم | تابستان ۷۲ |
۱۷ | تحول مفهوم مرگ در نزد کودکان و نوجوانان | تربیت | دهم | هشتم | تابستان ۷۲ |
۱۸ | هشتاد نکته تربیتی در تربیت دینی کودکان | تربیت | دهم | ۷۳ | ۷۲ |
۱۹ | نکات تربیتی در بکارگیری روش تشویق در تعلیم و تربیت | تربیت | اول | ۷۲ | مهر ۷۲ |
۲۰ | بحثی درباره جایگاه فعالیتهای پرورشی در نظام جدید آموزش متوسطه | تربیت | ۳ | ۱۰ | آذر ۷۳ |
۲۱ | بهداشت روانی کودک در مقابله با استرس فقدان | تربیت | دهم | ۷۳ | تابستان ۷۳ |
۲۲ | تربیت چه چیز نیست؟! | اطلاعات | ـــ | ۷۳ | ۲/۴/۷۳ |
۲۳ | اندر ضرورت تربیت خاموش | تربیت | ۹ | ۹ | خرداد ۷۳ |
۲۴ | جایگاه هدایت تحصیلی در نظام جدید آموزش متوسطه و ارتباط آن با سیستمهای توسعه کشور (اول و دوم) | اطلاعات | ـــ | ۷۳ | ۱۲/۸/۷۳ |
۲۵ | گستره ارزشها در چرخه تحول روانی ـ اجتماعی | خلاصهمقالاتسمپوزیوم | سوم | آبان ۱۳۷۱ | ـــ |
۲۶ | بررسی استدلال قضاوت اخلاقی افراد در برابر سرنوشت محتوم بیماران رو به مرگ (آتانازی) | کنگره اخلاق پزشکی | اولین | تابستان ۷۲ | انتشارات |
۲۷ | تربیت کردن، مانع تربیت شدن است! | اطلاعات | ـــ | ۲۳/۴/۷۳ | ـــ |
۲۸ | پول تو جیبی آری یا نه | رسالت | ـــ | تابستان ۷۴ | گفتگو |
۲۹ | رابطه میان رشد اخلاقی و شناختی کودکان ۴ تا ۸ ساله | سمپوزیوم جایگاه تربیت | ـــ | آبان ۱۳۷۰ | ـــ |
۳۰ | جایگاه نوجوانی در گستره تحولات روانی ـ زیستی، اجتماعی | سمینار مسائل جوانان و نوجوانان | اردیبهشت | ۷۲ | دانشگاه آزاد اصفهان خوارسگان |
۳۱ | زندگی با سپردههای متروک | همشهری | ـــ | مهرماه ۷۳ | ۲۸/۷/۷۳ |
۳۲ | گفتن، آموزش دادن نیست! | اطلاعات | ـــ | مهرماه ۷۳ | ۲۸/۷/۷۳ |
۳۳ | مراقبتهای عاطفی در نوزادان (قسمت ۴) | پیک ماما | ۲۸ و ۲۹ | بهار و تابستان۷۳ | فصلنامه |
۳۴ | اهمیت نقش اخلاقی پرستاران در مراقبتهای عاطفی نوزادان | کنگره سراسری | اخلاق پرستاری | مهرماه ۷۳ | خلاصه مقالات |
۳۵ | تشویق بیرونی، مانع خودانگیختگی است (قسمت دوم) | رشد معلم | ۳ | آذر ۱۳۷۳ | ـــ |
۳۶ | “تربیت عاریهای” مانع از تربیت طبیعی است. | اطلاعات | ـــ | مهر ماه ۷۳ | ۱۴/۷/۷۳ |
۳۷ | در تربیت از تب حرف بازایستیم | اطلاعات علمی | ـــ | ۷۳ | آذر |
۳۸ | تشویق مانع خودانگیختگی است. (قسمت اول) | رشد معلم | ۲ | ۱۳ | آبان ۷۳ |
۳۹ | میز گرد جوانان، جامعه و ارزشها(۲) | تربیت | ۲ | ۱۰ | آبان ۷۳ |
۴۰ | مقابله روانی کودک با استرس فقدان | تربیت | ۱۰ | تابستان ۷۳ | ـــ |
۴۱ | مراقبتهای عاطفی (۳) | پیک ماما | ۲۹ | ۱۰ | بهار و تابستان ۷۳ |
۴۲ | ارزشها در تعلیم و تربیت | فرهنگ آفرینش | اول | ۲۵ | ۱۱/۸/۷۳ |
۴۳ | هشدارها و نکتههای تربیتی (تربیت از زاویههای دیگر) | کتابچه | ـــ | ۱۳۷۴ | انجمناولیاومربیان |
۴۴ | حافظه در دوران جنینی و نوزادی ۴ ۹ | اطلاعات علمی | ۴ | ۹ | بهمن ۷۳ |
۴۵ | ذهن مدرسهای نشده | اطلاعات | ۲۰۴۰۹ | ۱۳۷۳ | ۱۳/۱۱/۷۳ |
۴۶ | تربیت جذبهای | اطلاعات | ـــ | ۱۳۷۳ | ۲۰/۱۱/۷۳ |
۴۷ | در تربیت از تب حرف بازایستیم (۶) | تربیت | سال نهم | ۲ | سال ۷۳ |
۴۸ | اضطراب پیش از تولد | اطلاعات | ۱۱ | سال نهم | شهریور ۷۳ |
۴۹ | تربیت کردن مانع تربیت شدن | اطلاعات | ۲۰۴۲۱ | تیرماه ۷۳ | ۲۳/۴/۷۳ |
۵۰ | گستره کارکرد مشاوره در نظام جدید آموزش متوسطه | اطلاعات | ۲۰۲۵۸ | مرداد ۷۳ | ـــ |
۵۱ | خانه، مدرسه… | ابرار | ـــ | مهر ۷۳ | مصاحبه ۱۰/۷/۷۳ |
۵۲ | نکات تربیتی در بکارگیری روش تشویق و تنبیه | ماهنامه تربیت | سال نهم | اول مهر ۷۲ | ـــ |
۵۳ | جایگاه تربیت در نظام جدید | ماهنامه تربیت | سال دهم | سوم آذر ماه ۷۳ | ـــ |
۵۴ | به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی | ماهنامه تربیت | ۱ | مهر ۷۳ | ـــ |
۵۵ | انضباط اجتماعی در دانش آموزان | ماهنامه تربیت | چهارم | دی ماه ۷۳ | ـــ |
۵۶ | چرا کودک شما بیاشتها ست | روز هفتم ضمیمه همشهری | ۶ | آبان ۷۳ | ۲۷/۸/۷۳ |
۵۷ | تعلیم و تربیت وارونه | اطلاعات | ـــ | دی ماه ۷۴ | ۴/۱۰/۷۴ |
۵۸ | بهداشت روانی کودک در مواجهه با مرگ | اطلاعات علمی | ۲ | دهم | آذر ۷۴ |
۵۹ | آموزش مانع خلاقیت است | فصلنامه مدیریت | ۲ | سوم | تابستان ۷۴ |
۶۰ | تعلیم و تربیت وارنه | رشد معلم | ـــ | ـــ | سال ۷۴ |
۶۱ | تربیت بیرونی مانع تربیت درونی است | اطلاعات | ۲۰۶۹۹ | ۱۹ بهمن ۷۴ | ـــ |
۶۲ | تربیت چه چیز نیست | رشد معلم | ۴ | دی ماه ۷۴ | ـــ |
۶۳ | گفتگو با نشریه ارزشها پیرامون تعلیم و تربیت اسلامی | نشریه ارزشها | ۲ | آبان ۷۵ | ـــ |
۶۴ | آموزش و پرورش و توسعه فرهنگی | خلاصه مقالات | ـــ | ـــ | معاونت پژوهشی وزارت ارشاد |
۶۵ | نقش ایمان در بهداشت روانی | اصلاح و تربیت | ۲۳ | سال دوم | آذر ۷۵ |
۶۶ | موانع فهم تربیت | اطلاعات | ۲۰۹۱۰ | آبان ۷۵ | ۱۷/۸/۷۵ |
۶۷ | زیبایی شناسی و تربیت | اطلاعات | ـــ | سال ۷۵ | ۳۱/۳/۷۵ |
۶۸ | ملاحظاتی پیرامون تربیت دینی | ماهنامه تربیت | ۷ | فروردین ۷۵ | ـــ |
۶۹ | کارکرد نظام آموزش و پرورش در تربیت اجتماعی | رشد معلم | ۱ | مهر ۷۵ | ـــ |
۷۰ | کارکرد نظام آموزش و پرورش در تربیت اجتماعی | رشد معلم | ۲ | آبان ۷۵ | ـــ |
۷۱ | نگاهی تازه به متون کهن (مدرسه ما به این چار دیوار گوشتی) (۱) | نگاه | ۷۸ | آذر ۷۵ | ـــ |
۷۲ | نگاهی تازه به متون کهن (تعلیم وتربیت طلب مدار …) (۲) | نگاه | ۷۸ | آذر ۷۵ | ـــ |
۷۳ | نگاهی تازه ببه متون کهن (آن را برون انداز واز این پر شو) (۳) | نگاه | ۷۹ | دی ۷۵ | ـــ |
۷۴ | آیا میدانید؟ (هزار و یک نکته نهفته در تربیت) | پیوند | ۲۰۵ | آبان ۷۵ | ـــ |
۷۵ | اکسیر نگاه در تربیت | ماهنامه تربیت | ۵ | بهمن ۷۵ | ـــ |
۷۶ | تحول حافظه و هوش | خبرنامه پژوهش | ۲۳ | بهار ۷۵ | ـــ |
۷۷ | چه هراسی دارد تربیت کردن | پیوند | ـــ | دی ۷۵ | ـــ |
۷۸ | آموزش علیه آموزش | رشد معلم | ۶ | بهمن ۷۵ | ـــ |
۷۹ | روزه تربیت (چگونه تربیت نکنیم) | اطلاعات | ـــ | رمضان ۷۵ | ۱۱/۱۱/۷۵ |
۸۰ | رسالت معلم, انتقال دانش یا منش | رشد معلم | ۷ | اسفند ۷۵ | ـــ |
۸۱ | آدمی از راه کاستن رشد میکند و نه افزودن(۴) | نگاه | ۸۰ | دی ۷۵ | ـــ |
۸۲ | تربیت بدون واسطه | نگاه | ۸۱ | بهمن ۷۵ | ـــ |
۸۳ | هرکسی را سیرتی است در تربیت(۵) | نگاه | ۸۲ | بهمن ۷۵ | ـــ |
۸۴ | روزه تربیت (چگونه تربیت نکنیم) | اطلاعات | ـــ | رمضان ۷۵ | ۱۱/۱۱/۷۵ |
۸۵ | رسالت معلم, انتقال دانش یا منش | رشد معلم | ۶ | اسفند ۷۵ | ـــ |
۸۶ | آدمی از راه کاستن رشد میکند و نه افزودن (۷) | نگاه | ۸۰ | دی ماه ۷۵ | ـــ |
۸۷ | تربیت بدون واسطه (۸) | نگاه | ۸۱ | بهمن ۷۵ | ـــ |
۸۸ | هر کسی را سیرتی است در تربیت (۹) | نگاه | ۸۲ | بهمن ۸۵ | ـــ |
۸۹ | تحول حافظه و هوش در کودکان | فصلنامه اندیشه و رفتار | ۴ | بهار ۷۵ | مجله روانپزشکی |
۹۰ | هزار و یک نکته نهفته در تربیت (۱) | پیوند | ۲۰۵ | آبان ۷۵ | ـــ |
۹۱ | این علمها همچون پیمودن آب دریاست در تاس (۱۳) | نگاه | ۸۳ | اسفند ۷۵ | ـــ |
۹۲ | تحول حافظه در گذار از دوره پیش عملیاتی به … دوره عملیات منطقی عینی | پژوهشنامه آموزشی | ۲۳ | بهار ۷۵ | چکیده تحقیقات |
۹۳ | تربیت اسلامی فعلیت یافتن درون مایههای فطری | ارزشها | دوم | آبان ۷۵ | گفتگو |
۹۴ | پنجرهای رو به شما | آفتاب گردان | ۷۷۹ | اسفند ۷۵ | ۲۶/۱۱/۷۵ |
۹۵ | باز هم نگاهی دیگر به تربیت | اطلاعات | ۲۰۱۲ | اسفند ۷۵ | ۲۶/۱۱/۷۵ |
۹۶ | فراموشی خوب است! | کیهان | ـــ | تیرماه ۷۶ | صفحه مدرسه |
۹۷ | هنر دوست داشتن | کیهان | ـــ | تیرماه ۷۶ | صفحه مدرسه |
۹۸ | آیا تربیت علم است؟ | فصلنامه حوزه و دانشگاه | ـــ | تیرماه ۷۶ | صفحه مدرسه |
۹۹ | کاشکی تهی بودندی از آن هذیانها | رشد معلم | ۷ | فرویدن ۷۶ | ـــ |
۱۰۰ | تعلیم و تربیت از یاد رفته | رشد معلم | ۸ | اردیبهشت ۷۶ | ـــ |
۱۰۱ | هزار و یک نکته نهفته در تربیت (۲) | پیوند | ۲۱۱ | اردیبهشت ۷۶ | ـــ |
۱۰۲ | هزار و یک نکته نهفته در تربیت (۳) | پیوند | ۲۱۲ | خرداد ۷۶ | ـــ |
۱۰۳ | گفتگو با کیهان پیرامون هدایت شغلی | کیهان | ـــ | ۳/۳/۷۶ | مصاحبه |
۱۰۴ | بهترین سخن آن است که مفید باشد نه بسیار(۱۰) | نگاه | ۹۱ | تیر ۷۶ | ـــ |
۱۰۵ | اندر حکایت هدایت شغلی | نگاه | ۸۸ | خرداد ۷۶ | ـــ |
۱۰۶ | حکمتهای گم شده در تربیت (۱۱) | نگاه | ۸۷ | خرداد ۷۶ | ـــ |
۱۰۷ | یک قدم از خود فراتر نه تا شادیها بینی (۱۲) | نگاه | ۸۵ | اردیبهشت ۷۶ | ـــ |
۱۰۸ | گر تو هیچ خط ندانستی تو را خط میآموختم (۱۴) | نگاه | ۹۰ | تیرماه ۷۶ | ـــ |
۱۰۹ | سؤال نیکو نیمی از علم است | کیهان | ـــ | خرداد ۷۶ | صفحه مدرسه |
۱۱۰ | آموختههایی که در یاد میمانند | کیهان | ـــ | خرداد ۷۶ | صفحه مدرسه |
۱۱۱ | بزرگترین تفریح | کیهان | ـــ | خرداد ۷۶ | صفحه مدرسه |
۱۱۲ | اندیشهآموزی یا اندیشهورزی | کیهان | ـــ | خرداد ۷۶ | صفحه مدرسه |
۱۱۳ | تأثیر تلویزیون بر کودک (گفتگو) | ابرار | ـــ | تیرماه ۷۶ | ۲۵/۴/۷۶ |
۱۱۴ | اندرستایش جهل! (۱۵) | نگاه | ۹۱ | تیرماه ۷۶ | ـــ |
۱۱۵ | تربیت از مفروضههای موهوم تا واقعیتهای موجود | رشد معلم | ۳ | آذر ۷۷ | ماهنامه |
۱۱۶ | یک کنایه و صد اشاره (۴) | فرزند سالم | ۱۶ | دی ۷۷ | ماهنامه |
۱۱۷ | یک کنایه و صد اشاره (۵) | فرزند سالم | ۱۷ | بهمن ۷۷ | ماهنامه |
۱۱۸ | بازگشت به کودکی | رشد معلم | ۴ | دی ۷۷ | ماهنامه |
۱۱۹ | یک کنایه و صد اشاره (۳) | فرزند سالم | ۱۵ | آبان ۷۷ | ماهنامه |
۱۲۰ | آموختن برای زیستن یا زیستن برای آموختن؟ | تربیت | ۵ | بهمن ۷۷ | ماهنامه |
۱۲۱ | به فرهنگ باشد روان تندرست | پیام مشاور | ۲ | زمستان ۷۷ | فصلنامه |
۱۲۲ | تفکر شهودی در کودکان | پژوهشننامه ادبیات کودک و نوجوان | ۱۰ | زمستان ۷۷ | فصلنامه |
۱۲۳ | خطا محوری بستر درست اندیشی | حوزه و دانشگاه | ۱۴ و ۱۵ | بهار و تابستان ۷۷ | فصلنامه |
۱۲۴ | ذهن آموزش ندیده! | رشد معلم | ۷ | فروردین ۷۸ | ماهنامه |
۱۲۵ | تعلیم وتربیت رقابت مدار یا رفاقت مدار؟ | تربیت | ۷ | فروردین ۷۸ | ماهنامه |
۱۲۶ | تربیت بیرونی مانع تربیت درونی است | رشد معلم | ۷ | فروردین ۷۸ | ماهنامه |
۱۲۷ | قلب تربیت نشده! | تربیت | ۱۰ | تابستان ۷۸ | ماهنامه |
۱۲۸ | موسیقی و تربیت (۱) | تربیت | ۸ | اردیبهشت ۷۸ | ماهنامه |
۱۲۹ | موسیقی و حرکات موزون(۲) | تربیت | ۹ | خرداد ۷۸ | ماهنامه |
۱۳۰ | راز و رمز شنیدن و گوش فرادادن | رشد معلم | ۱ | مهر ۷۸ | ماهنامه |
۱۳۱ | تربیت طربناک (۱) | تربیت | فروردین ۷۹ | ||
۱۳۲ | تربیت طربناک (۲) | تربیت | اردیبهشت ۷۹ | ||
۱۳۳ | آموزش و پرورش یکپارچه | رشد معلم | ۴ | دی ماه ۸۰ | ماهنامه |
۱۳۴ | آزاد و تربیت | نشریه پژوهش | ۱ | فرودین ۸۲ | کانون پرورشی |
۱۳۵ | انشا و بازی | مجموعه کتابهای نگارش | ۱ | نشر لوح زرین | |
۱۳۶ | ضرورن “پرنکردن“ اوقات فراغت | نشریه پیوند | ۲۸۵ | تابستان ۸۲ | نشر پیوند |
۱۳۷ | بررسی نتایج پرلز ۲۰۰۱ | فصلنامه تعلیم و تربیت | بهار ۸۴ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | |
۱۳۸ | اجتماعی کردن مانع اجتماعی شدن است | فصلنامه تربیت اسلامی (قم) | |||
۱۳۸ | اجتماعی کردن مانع اجتماعی شدن است | فصلنامه تربیت اسلامی (قم) | |||
۱۳۹ | مقایسه مبانی نظری و مهندسی خواندن در مطالعات بینالمللی RCS-PISA-ABC-PIRLS | پژوهشنامه آموزشی | ۹۱ و ۹۲ | دی و بهمن ۱۳۸۵ | پژوهشگاه |
۱۴۰ | معرفی اجماعی مطالعات بینالمللی تیمز ۲۰۰۷ و پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشنامه آموزشی | ۹۴ و ۹۵ | فروردین و اردیبهشت ۱۳۸۵ | پژوهشگاه |
۱۴۱ | جلوههای طبیعت، نمادی برای آموزش و نمایش مرگ به کودکان | روشنان | دفتر چهارم | پائیز ۱۳۸۵ | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان |
۱۴۲ | نقش علوم تربیتی در ادبیات کودک | ماهنامه کودک و نوجوان | ۱۰۲-۱۰۳ | اسفند ۱۳۸۴ و فروردین ۱۳۸۵ | وزارت ارشاد |
۱۴۳ | همزیستی تخیل و واقعیت | نشست تخصصی نشریه کودک و نوجوان | ۱۰۲-۱۰۳ | اسفند ۱۳۸۴ و فروردین ۱۳۸۵ | |
۱۴۴ | نظره جدیده الی العلاقه بین ابحث التربوی و العمل التربوی | الحیاه الطیبه | ۱۶ | خریف ۲۰۰۴م،۱۴۲۵ ه.ق | |
۱۴۵ | التحولات الجدیده فی التربیه الدینیه اللطلاب | الحیاه الطیبه | ۱۵ | صیف ۲۰۰۴م،۱۴۲۵ ه.ق | |
۱۴۶ | التربیه فعل هدایه أم محاولات منع دراسه فی الموائمه بین التربیه و الطبیعه | الحیاه الطیبه | ۱۵ | صیف ۲۰۰۴م،۱۴۲۵ ه.ق | |
۱۴۷ | Impact of PIRLS in IRAN | Progress in Reading Literacy | یک | ۲۰۰۷ | IEA |
۱۴۸ | PIRLS Encylopedia IRAN | Encylopedia | دوم | ۲۰۰۷ | IEA |
۱۴۹ | نوجوانی و پدیده عشق | روشنان | پنجم | ۱۳۸۶ | |
۱۵۰ | ضرورت بازگشت به زبان رمز و نماد | روشنان | ششم | ۱۳۸۶ | |
۱۵۱ | جایگاه و روند عملکرد دانشآموزان ایران در مطالعه تیمز و پرلز | پزوهشنامه آموزشی | ۱۰۴ | آذر ۱۳۸۷ | |
۱۵۲ | ذهن ورزی یا ذهن اندوزی در ادبیات کودک و نوجوان (تحول نگری در برابر تراکم نگری) | روشنان | هشتم | ۱۳۸۸ | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان |
۱۵۳ | گزارش اجمالی مهمترین یافتههای ملی و بینالمللی تیمز ۲۰۰۷ | ویژه نامه تیمز | آذر ۱۳۸۷ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | |
۱۵۴ | نتایج مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن پرلز ۲۰۰۶ | ویژه نامه پرلز | آذر ۱۳۸۷ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | |
۱۵۵ | جایگاه و روند عملکرد دانشآموزان ایران در تیمز و پرلز | پژوهشنامه آموزشی | آذر ۱۳۸۷ – شماره ۱۰۴ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | |
۱۵۶ | ذهن ورزی یا ذهن اندوزی | روشنان | نهم | پاییز ۱۳۸۸ | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان |
۱۵۷ | حس دینی به سبک کودکی | روشنان | دهم | ۱۳۸۹ | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان |
مقالات ارائه شده در جوامع علمی
ردیف | عنوان | محل ارائه | ناشر | تاریخ |
۱ | رابطه رشد اخلاقی و هوش در کودکان | اولین سمپوزیوم جایگاه تربیت | تربیت | آبان ۶۹ |
۲ | نقش خودرهبری و خودنظمجویی در تربیت … | دومین سمپوزیوم جایگاه تربیت | تربیت | آبان ۷۰ |
۳ | گستره ارزشها در دوره نوجوان | سومین سمپوزیوم جایگاه تربیت | تربیت | آبان ۱۳۷۱ |
۴ | بررسی تحول مفهوم مرگ نزد کودکان و نوجوانان (استرس فقدان) | دومین سمپوزیوم استرس (انسیتوروان پزشکی) | دانشگاه علومپزشکیایران | بهمن ۱۳۷۱ |
۵ | آتانازی در اخلاق پزشکی بررسی تحول قضاوت اخلاقی | کنگره بینالمللی اخلاق پزشکی | مرکز مطالعات و تحقیقات پزشکی | تیرماه ۱۳۷۲ |
۶ | جایگاه نوجوان و تحولات زیستی روانی ـ اجتماعی | سمینار بررسی مسائل جوانان | معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد | اردیبهشت۱۳۷۲ |
۷ | اخلاق پرستاری و مراقبتهای عاطفی نوزادان | کنگره سراسری اخلاق پرستاری | مرکزمطالعاتوتحقیقات اخلاقیپزشکی | مهرماه۱۳۷۳ |
۸ | تربیت هادی در برابر تربیت عایق | همایش تربیت در سیره و کلام امامعلی(ع) | مرکزمطالعاتتربیت اسلامی قم | ۱۳۸۰ |
۹ | دیندهی یا دینیابی | همایش آسیبشناسی تربیت دینی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | دی ۸۰ |
۱۰ | ارائه یافتههای مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن ۲۰۰۱ | همایش هفته پژوهش | پژوهشکده تعلیم و تربیت | دی ۸۲ |
۱۱ | ارائه یافتههای تیمز ۲۰۰۷ و پرلز ۲۰۰۶ | همایش هفته پژوهش | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | آذر ۱۳۸۷ |
۱۲ | ارائه یافتههای تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ | همایش هفته پژوهش | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | آذر ۱۳۸۸ |
۱۳ | مقایسه دانشآموزان دوزبانه و یک زبانه در سواد خواندن | تبریز، مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | اسفند ۱۳۸۸ |
۱۴ | مقایسه عملکرد سواد خواندن دانشآموزان دوزبانه آموزشدیده پیشدبستان و فاقد آموزش پیشدبستان | تبریز، مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی | پژوهشگاه تعلیم و تربیت کاربردی تبریز | اسفند ۱۳۸۸ |
۱۵ | چیستی سلامت معنوی (معنویت درونی و برونی) | مرکز تعلیم و تربیت اسلامی (قم) | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | اردیبهشت ۱۳۸۸ |
نگارش مقدمه برای کتابهای تألیف شده دیگران
ردیف | عنوان | ناشر | تاریخ |
۱ | کدام شخصیت، کدام شغل | انجمن اولیاء و مربیان | زمستان ۷۳ |
۲ | اردوهای پرورشی | قدیانی | پائیز ۷۳ |
۳ | دفتر ثبت ستادهای تربیتی | معاونت پرورشی | پائیز ۷۳ |
۴ | مجموعه مقالات سمپوزیوم | انتشارات تربیت | پائیز ۷۴ |
۵ | چکیده مقالات مجامع علمی ۱ تا ۵ | انتشارات تربیت | پائیز ۷۳ |
۶ | توصیههای سومین مجمع علمی | انتشارات تربیت | پاییز ۷۴ |
۷ | توصیههای چهارمین مجع علمی | انتشارات تربیت | پاییز ۷۴ |
۸ | حرفه مناسب شما چیست؟ | ترجمه دکتر حسینیان و دکتر یزدی | ۷۵ |
۹ | اختلالات روانی کودکان و نوجوانان | ترجمه دکتر امین الله فاضل و علی کریمی | ۷۵ |
۱۰ | سلامت جنسی (کلیدهای تربیت کودکان) | نشر صابریان | ۸۱ |
۱۱ | در آینهی نمایش | مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری | ۸۱ |
۱۲ | کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی کودکان و نوجوانان | ترجمه سارا رئیسی طوسی نشر صابرین | ۸۲ |
۱۳ | کلیدهای مراقبت از نوجوانان در اینترنت | نشر صابرین | ۸۳ |
۱۴ | زنان هوشمند میدانند … | نشر صابریان | ۸۴ |
۱۵ | چهرههای متفاوت مردان | نشر صابریان | ۸۴ |
عناوین آثار پژوهشی
ردیف | عنوان | ناشر | تاریخ | ملاحظات |
۱ | بررسی مراحل تحول شناختی در کودکان ۶ تا ۱۴ ساله | دفتر مشاوره | ۷۰ | |
۲ | بررسی سلسله مراتب ارزشها در مربیان و دانشآموزان | دفتر مشاوره | ۷۱ | |
۳ | بررسی مراحل دوستیابی در نزد کودکان و نوجوانان | دفتر مشاوره | ۷۲ | |
۴ | بررسی آتانازی و درک مفهوم آن در کودکان | وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی | ۷۲ | |
۵ | بررسی تحول مفهوم مرگ در نزد کودکان | انستیتو روانپزشکی | ۷۲ | |
۶ | راهبردهای عملی در ترازیابی مراحل اخلاقی کودکان | دفتر مشاوره | ۷۲ | |
۷ | بررسی رابطه تحول هوش و حافظه در کودکان ۴ تا ۸ ساله | دفتر مشاوره | ۷۳ | |
۸ | بررسی حافظه در گذار از دوره پیش عملیاتی به دوره عملیات منطقی عینی | دفتر مشاوره | ۷۴ | |
۹ | بررسی توانایی خواندن در کودکان پایههای چهارم دبستان | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۰ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۰ | بررسی اجمالی نتایج ملی و بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۱ | گستره و ابعاد مفهوم خواندن با تأکید بر مطالعه پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۲ | نمونهای از متنهای قابل انتشار آزمون پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۳ | بررسی اجمالی نتایج مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۴ | Survey Report (PIRLS 2001) | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۱ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۵ | Impact of RIRLS in IRAN | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۶ | بررسی اجمالی نتایج مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۷ | بررسی نتایج مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن پرلز ۲۰۰۱ (ویژه سازمان پژوهش) | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۸ | گزارش اجمالی از عملکرد ده مدرسه برتر در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۱۹ | بررسی عملکرد ده مدرسه برتر ایران در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | زمستان ۸۲ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۰ | مجموعه گزارشهای فنی پرلز ۲۰۰۱ (ترجمه) | پژوهشکده تعلیم و تربیت | زمستان ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۱ | گزارش عملکرد دانشآموزان ایران در آزمونهای ادبی و اطلاعاتی پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۲ | مقایسه نتایج ملی و بینالمللی پیشرفت سواد خواندن در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۳ | مطالعهمهمترین عوامل مرتبط با پیشرفت سواد خواندن در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۴ | گزارش نتایج عملکرد دانشآموزان ایرانی با عملکرد بالا در مقایسه با دانشآموزان با عملکرد پایین در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۵ | گزارش عملکرد دانشآموزان ایرانی در آزمونهای ادبی اطلاعاتی پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۶ | گستره و ابعاد مفهوم خواندن با تأکید بر چارچوب مطالعه پرلز | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۷ | گزارش تفصیلی (مقایسه بین ۳۵ کشور) جداول و رتبه کشورها در پرلز ۲۰۰۱ براساس متغیرهای مؤثر و رتبه توسعه یافتگی آنها | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۸ | یافتههای دیگری از پرلز ۲۰۰۱ (۳) بررسی متغیرهای پیشینهای | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۲۹ | مقایسه مبانی نظری و مفهومی سواد خواندن در پروژههای PIRLS, PISA, ABC | پژوهشکده تعلیم و تربیت | پاییز ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۰ | نظرسنجی اجمالی از دانشآموزان ابتدایی پایه چهارم در باره ترجمههای اولیه متون آزمون پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | پاییز ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۱ | گزارش اجمالی مقایسه عملکرد کشورهای صنعتی و توسعه یافته با سایر کشورهای شرکت کننده در پرلز ۲۰۰۱ براساس شاخصهای توسعه | پژوهشکده تعلیم و تربیت | پاییز ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۲ | گزارش نتایج عملکرد دانشآموزان ایرانی با عملکرد بالا در مقایسه با دانشآموزان با عملکرد پایین در پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | پاییز ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۳ | بررسی عوامل مؤثر در سواد خواندن در جوامع صنعتی پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | پاییز ۸۳ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۴ | گزارش ناظران ملی از اجرای مقدماتی ۲۰۰۶ کیفیت کنترل | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۴ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۵ | گزارش نظرسنجی از دانشآموزان در پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۴ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۶ | رتبهبندی عملکرد دانشآموزان ایران در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۴ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۷ | نظرسنجی اجمالی از دانشآموزان ابتدایی پایه چهارم در باره ترجمههای اولیه متون آزمون پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | بهار ۸۴ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۸ | ارزیابی چارچوب و ویژگیهای مطالعه پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۸۴ | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ |
۳۹ | گزارش اجمالی از عملکرد ده مدرسه برتر در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۰ | گزارش استخراج تنوع و فراوانی خطاهای اجرایی هماهنگکنندگان و مجریان استانی در اجرای مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۱ | گزارش موارد اصلاحی متنهای ترجمه شده ادبی و اطلاعاتی مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۲ | گزارش مراحل اجرایی مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۳ | گزارش ناظران ملی از اجرای مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ براساس فرم ثبت مشاهدات کیفیت کنترل اجرا | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۴ | گزارش نظرسنجی از دانشآموزان شرکت کننده در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ در باره مواد آزمون پرلز الف: متنهای ادبی ب: متنهای اطلاعاتی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۵ | رتبهبندی عملکرد مدارس شرکتکننده در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۶ | رتبهبندی عملکرد دانشآموزان ایران در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۷ | بررسی تنوع و فراوانی دلایل علاقهمندی و عدم علاقهمندی دانشآموزان نسبت به مواد آزمون مرحلهمقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۸ | گزارش مجموعه دستورالعملهای اجرایی مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۴۹ | گزارش گروه تصحیح و نمرهگذاری سؤالات پاسخ – ساز مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ (فارسی – انگلیسی) | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۵۰ | مهمترین عوامل پیشینهای مرتبط با عملکرد دانشآموزان برتردر مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۵۱ | گزارش نتایج اجمالی در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ (Almanacs) تحلیل سؤالات پاسخ- ساز و چندگزینهای ومقایسه میانگین عملکرد دانشآموزان ایران با سایر کشورها | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۵۲ | عناوین طرحهای پژوهشی سواد خواندن در استانها و حوزه ستادی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۵۳ | گزارش شاخصهای آماری برای تحلیل سؤالات در مرحله مقدماتی پرلز ۲۰۰۶ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۰۱ | |
۵۴ | گردآوری نتایج اجمالی از نتایج تیمز ۱۹۹۵،۱۹۹۹،۲۰۰۳ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | تابستان ۱۳۸۵ | |
۵۵ | آشنایی اجمالی با مطالعات بینالمللی تیمز ۲۰۰۷ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | زمستان ۱۳۸۵ | |
۵۶ | آشنایی اجمالی با مطالعات بینالمللی تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ | پژوهشکده تعلیم و تربیت | زمستان ۱۳۸۵ | |
۵۷ | اهمیت و ضرورت شرکت در مطالعات بینالمللی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | زمستان ۱۳۸۵ | |
۵۸ | گزارش اجرای مطالعه بینالمللی تیمز – ۲۰۰۷ مرحله مقدماتی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۱۳۸۵ | |
۵۹ | گزارش اجرای مطالعه بینالمللی تیمز پیشرفته – ۲۰۰۸ مرحله مقدماتی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۵-۸۶ | |
۶۰ | گزارش اجرای مطالعه بینالمللی تیمز – ۲۰۰۷ مرحله اصلی | پژوهشکده تعلیم و تربیت | ۸۵-۸۶ | |
۶۱ | گزارش اجماعی نتایج ملی و بینالمللی پرلز ۲۰۰۶ در مقایسه با پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۲ | گزارش اجماعی مهمترین یافتههای ملی و بینالمللی تیمز ۲۰۰۷ در مقایسه با تیمز ۱۹۹۵،۱۹۹۹،۲۰۰۳ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۳ | گزارش نتایج مطالعه بینالمللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز)، ویژهنامه پژوهشی پرلز | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۴ | نگاهی به جایگاه و روند عملکرد دانشآموزان ایران در مطالعات تیمز و پرلز | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۵ | گزارش نتایج ملی و بینالمللی پرلز ۲۰۰۶ در مقایسه با پرلز ۲۰۰۱ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۶ | گزارش عملکرد مدارس شرکتکننده در پرلز ۲۰۰۶ به تفکیک نوع مدرسه | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۷ | نحوه عملکرد دانشآموزان پایه چهارم و هشتم ایران به سؤالهای ریاضیات و علوم تیمز ۲۰۰۷ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۸ | نحوه روند دستیابی دانشآموزان پایه چهارم و هشتم ایران به نقاط معیار بینالمللی | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۶۹ | گزارشی کوتاه بر نتایج ملی تیمز و پرلز | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۷۰ | گزارش عملکرد مدارس شرکتکننده در تیمز پیشرفته ۲۰۰۷ به تفیک نوع مراکز آموزشی | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۷۱ | گزارش تحلیلی چارچوب ارزیابی تیمز ۲۰۰۷ به تفکیک حیطههای محتوایی و شناختی | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۷۲ | گزارش توجیهی تیمز و پرلز | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۷ | |
۷۳ | گزارش نگاهی به جایگاه و عملکرد دانشآموزان ایران در تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۸ | |
۷۴ | گزارشی از مهمترین نتایج ملی و بینالمللی تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ویژهنامه ۱۳۸۸ | |
۷۵ | اجرای مطالعه بینالمللی تیمز ۲۰۱۱ (مرحله مقدماتی) | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۸ | |
۷۶ | اجرای مطالعه بینالمللی پرلز ۲۰۱۱ (مرحله مقدماتی) | پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ۱۳۸۸ |